Van Nijmegen naar Berg en Dal

20 oktober 2021 - Groesbeek, Nederland

Die bewoonde wereld duurde maar even, want ik werd gelijk weer het bos in gestuurd. Letterlijk! En daarna over lange paden tussen weilanden door.

E893EA84-16B7-466D-B13E-E5717A5E6182

Het weer lijkt om te slaan en er komt een man aan die zijn poncho aan heeft.  Net als ik heeft hij zijn hele hebben en houwen op zijn rug… Vlak voor hij bij mij is, trekt hij de poncho uit. En ik zeg: “Oh gelukkig, u ziet de regenwolken dus ook verdwijnen?” We staan even te praten en hij blijkt een dakloze te zijn die hier woont ‘hier in de natuur woon ik’. Ik hoop nog meer voor hem dan voor mij dat het droog blijft! We wensen elkaar een prettige dag en dito wandeling en we gaan weer ons weegs.

Verder kom ik nog twee wandelaarsters tegen, een man met een hond, een fietser, die net als ik de uitkijktoren niet veel soeps vond en toen als verrassing nog een man op blote voeten. En verder had hij ook niks aan! Helemaal niks! Hij liep mij nog schichtiger voorbij dan ik hem. Er bleek in de buurt een naaktstrand te zijn en hij was zeker iets vergeten in zijn auto…

Ik steek diverse bruggen en bruggetjes over, maar aan het eind kom ik bij een trekpontje. Daar kan ik mooi mijn armspieren ook nog even trainen!

AADCEA95-6F8C-4F23-8D73-949156672FF2

Aan de overkant wacht een onaangename verrassing: een modderpad van wel 300 meter lang.

40BCD166-5CE2-49DB-B86A-FED86ABBE739

Ik glij nèt niet (al gadver-end) onderuit, maar ik zie er niet uit!! Vreselijk!!

En dan begint het weer te donkeren en nu ook echt te regenen. Ik stap in Beek een hotel binnen, maar dat zit vol. Inmiddels is het gaan stortregenen en ik wacht buiten op het terras tot het wat minder wordt. Ik heb het adres gekregen van een hotel in het bos van (dan al) Berg en Dal (Fletcher Val Monte) en dat is nog een kwartier een berg op lopen. Een jong stel zat buiten aan de witte wijn en we kletsten wat. ‘Neem ook een glaasje joh!’ Ik sloeg dat af omdat ik dan helemaal niet meer die klim naar boven kon maken! Toen boden ze spontaan aan me met de auto te brengen! Zo aardig!

En nu heb ik net mijn eten op

E61A80F0-D0C0-4158-9322-A61EC3804DF1

en ga terug naar mijn kamer. Lekker slapen!
Vandaag 20,28 km.

1D94FDA8-7713-4C4A-ACE5-0C01595056EF

Morgen verder.

1. Marloes:
    20 oktober 2021
    Wat ben je toch stoer Yvonne!😀
    Dat modderpad zag er niet heel aanlokkelijk uit…..hopelijk is je rugtas nog geel van kleur😉
    Slaap lekker🙋🏻‍♀️
  2. Yvonne Looijesteijn:
    22 oktober 2021
    Hahaha, maar je hebt me wel op een idee gebracht. Ik loop nu alleen nog maar met de regenhoes er omheen!
  3. Ineke:
    20 oktober 2021
    Als het je te gortig wordt, bel me dan kom ik je halen! Heb best nog een bed 🛌 over
  4. Yvonne Looijesteijn:
    22 oktober 2021
    Lief van je! Kijk maar uit dat ik er geen gebruik van maak en modderig in je auto en huis stap!
  5. Thea:
    21 oktober 2021
    Er popt net boven jouw verslag een advertentie op “reizen naar Bonaire” daar zou je jaloers op worden als ik jouw verhaal zo lees! Wat een barre tocht. Je bent een kanjer
  6. Yvonne Looijesteijn:
    22 oktober 2021
    Gek misschien, maar ik ben toch liever hier dan op Bonaire!
  7. Ineke:
    22 oktober 2021
    Ik spuit je gewoon buiten op de stoep eerst af, maar altijd welkom!
  8. Yvonne Looijesteijn:
    23 oktober 2021
    Wel met warm water hè!
  9. Ineke:
    23 oktober 2021
    Morgen laatste dag en daarna weer in je eigen lekkere warme bed?
  10. Yvonne Looijesteijn:
    24 oktober 2021
    Nee, ik ga dinsdag weer naar huis.
  11. Ineke:
    26 oktober 2021
    Oke vandaag dus; wel thuis!!