Test test test

16 oktober 2021 - Alkmaar, Nederland

Ter voorbereiding op mijn WoW!

De Walk of Wisdom (20-26 oktober 2021) is de ultieme test voor mijn Camino van volgend jaar. Ik ben benieuwd!

Vandaag (zaterdag 16-10) en morgen test ik de reislogger, die ik tijdens de WOW nader onder de loep ga nemen…). Vandaag niks bijzonders en morgen een rondje met volle bepakking.

Over bepakking gesproken: Het motto van een pelgrim, of een lange afstand-wandelaar in het algemeen, is ‘hoe lichter hoe beter’. En dat leidde er toe dat ik goed moest nadenken over wàt ik moest meenemen en wat het gewicht daarvan is. Het advies is om zeker niet meer dan 10 kilo mee te nemen. Maar wat is 10 kilo? Met een loodzware boodschappentas naar huis lopen is pittig,  maar als je maar 10 kilo handbagage in het vliegtuig mag meenemen is dat van een heel andere orde!

De rugzak zie ik als een slakkenhuis, ik sjouw mijn hele hebben en houwen (gecomprimeerd tot 6 kilo ex water en proviand!) daarin mee. Erg veel meer kan ik ook niet kwijt in een 30-liter rugzak! Maar ook hier geldt ‘In der Beschränkung zeigt sich der Meister’.

in de afgelopen tijd heb ik allerlei spulletjes en kleding verzameld waarvan ik dacht dat ze onmisbaar zouden zijn of die mij gewoon praktisch leken. Alles is gewogen en de paklijst is al meerdere keren geupdate.

En toen kwam het moment dat ik alles goed had uitgezocht en had afgewogen wat dan ècht mee moest. En gelijk geprobeerd om het allemaal in de rugzak te krijgen… een niet te onderschatten detail! 😜

Sommige dingen vielen af, maar andere gingen tòch in de tas, ondanks het gewicht. Zoals de powerbank en het routeboekje. Er is nog nèt genoeg ruimte voor een klein lunchpakketje, dus ik hoop maar dat er onderweg genoeg mogelijkheden zijn om iets te eten. En anders val ik terug op mijn noodrantsoen… zakje pinda’s zonder zout! 😆

Zondag 17-10: redelijk goed weer. Weliswaar bewolkt, maar zacht en droog. Frans ging daarom fietsen en ik aan de wandel. Ik vind het nog steeds heerlijk om zo in mijn eentje te lopen. Ik ontmoet veel ‘alleengaanders’ en dat leidt een enkele keer tot een gezellig praatje.

De herfst zorgt ervoor dat ik bij vlagen in een blaadjesregen loop en er is altijd een heerlijke geur in het bos en van die mooie kleuren! Ik vind plekken met witte en paarse herfsttijloos. Mooi!
Ik ben blij met mijn schoenen, tevreden over mijn outfit en vind mijn rugzak uitermate draaglijk! Haha.

799D1CBF-1057-43BD-B175-E15C54BD990021D1F0FF-FE15-4C8C-84D6-BBA29DBDA0C100846F74-43B4-4C87-B6D0-CC86036598A45ABFD957-D990-4EB9-95DE-FA8E3F9C4782

1. Thea:
    18 oktober 2021
    Hi Yvonne, je hebt er al een mooi verhaal van gemaakt. Leuk verslag.
    De landgoederen route?
    Geweldig jaargetijde om wandelen.
  2. Yvonne Looijesteijn:
    18 oktober 2021
    Nee, Heiloo - Zeeweg - Maalwater en door Heilooër bos terug.
    Misschien vanmiddag die route (als het niet te nat is…)!
    Zitten jullie in Brabant?
  3. Karin:
    19 oktober 2021
    Je bent goed voorbereid, dat moet gaan lukken!
    Veel wandelplezier en wijsheid gewenst ;-)
    Groet
  4. Yvonne Looijesteijn:
    22 oktober 2021
    Klopt. Ik ben tevreden over de spullen die ik bij me heb en hoe ik ze bij me heb! Zelfs een kleine plu bij me , die ik bij de echte hoosbuien tevoorschijn haal!
    Mijn ‘Jack in a Sac’ voldoet boven verwachting!
  5. Marloes:
    19 oktober 2021
    Leuk om je verhalen te lezen Yvonne.
    Ik wens je een mooie walk of wisdom toe met leuke ontmoetingen onderweg. Heel veel plezier🚶🏽‍♀️😀